لولیتا خوانی در تهران

چندی پیش مصطفی کتابی را در وبلاگش معرفی کرد به اسم لولیتا خوانی در تهران یا Reading Lulita*in Tehran. تعریف‌هایی که مصطفی از کتاب کرد مرا ترغیب کرد که این کتاب را پیدا و دانلود کنم. اما بر خلاف تصورم پیدا کردن این کتاب در اینترنت چندان راحت نبود. در تورنت نسخه‌ای از این کتاب بود ولی به سختی دانلودش کردم. ۲-۳ روزی طول کشید تا بالاخره یک سید پیدا شود و دانلودش کنم. به همین دلیل گفتم این را در جایی آپلود کنم تا اگر کسی خواست بخواند براحتی بتواند پیدا و دانلودش کند.

در مورد خود کتاب هنوز فرصت نکردم بخوانمش اما مقداری اینجا و آنجایش را مرور کردم. ظاهرا داستان نویسنده یعنی خانم آذر نفیسی است که به دلیل آنکه حجاب اجباری را قبول نکرده است از استادی دانشگاه اخراج شده است. و این خانم با تعدادی از دانشجوهای دخترش در خانه به بازگویی برخی آثار کلاسیک ادبیات انگلیسی می‌پردازند. بهرحال کتاب را هنوز درست و حسابی نخوانده‌ام ولی به نظر می‌رسد کتاب خوبی باشد. در آخر این هم لینک مستقیم دانلود کتاب با حجم ۶۳۴ کیلوبایت.

+ صفحه‌ی ویکی‌پدیا درباره‌ی این اثر (فارسی ، انگلیسی)
+ تنهايي و رنج هاي لوليتا / نگاهي به كتاب لولیتا خوانی در تهران - نوشته مرضیه سلیمانی (شورای گسترش زبان فارسی)

* متوجه شدم که ظاهرا موتور جستجوی فیل.ترینگ کلمه‌ی lol.ita را واجب الفیل.تر تشخیص داده. به ناچار هرچه کلمه lol.ita  در این نوشته بود و همینطور درنام فایل کتاب به lulita  تغییر داده شد.

8 نظرات:

ناشناس گفت...

لینک تون کار نمی کنه با سپاس

kimiagar68@gmail.com گفت...

بله. متاسفانه امروز این سرور فیلتر شد. بزودی درستش خواهم کرد

ناشناس گفت...

خواهشا زود تر درست کنید یا تویه لینک دیگه بزارید.

Bita گفت...

سلام لینک تون هنوزم کار نمیکه.

kimiagar68@gmail.com گفت...

لینک اصلاح شد

ناشناس گفت...

ممنون
ولی کتاب به انگلیسی هست.نسخه ی فارسی وجود نداره؟

kimiagar68@gmail.com گفت...

تا آنجاییکه من می‌دانم، خیر

ناشناس گفت...

خیلی کار خوبی کردید، کلی قدردان شما هستم. این طور کارها که نفع عمومی دارند در فضای مجازی ایران با این همه محدودیت واقعا ستودنیه

ارسال یک نظر